Isten hozott nálam!


Örülök, hogy meglátogattál, gyere máskor is!

2016. június 2., csütörtök

Szappanos játék

Szappanos csapatunkban Krisztina játékra invitált bennünket. Lelkesen, kellő bátorsággal felruházva magam......... én is jelentkeztem. A játékosoknak el kellet küldeni öt összetevő és egy adalékanyag nevét, valamint megjelölni egy témát, amire a szappan épül. Krisztina feladata volt összesíteni a legtöbb szavazatot kapott alapanyagot és a témát. Mellé  kisorsolt két társat akiknek a szappant majd elküldjük. Nos amikor megtudtam a sorsolás eredményét, a lelkesedésem és a bátorságom icipici törpévé zsugorodott. Most mi lesz? Úgy izgultam mind egy kisiskolás! Mivel jelentkeztem a visszaút lehetősége már szóba sem jöhetett.
Szóval az összetevők: Olíva olaj, kókuszolaj, rizskorpa olaj, ricinus olaj, sheavaj, a plusz anyag  selyem. A téma pedig: Japán


A szappanom témáját egy Kodzsiki legenda köré építettem, melyben Amateraszu napistennő megsértődött az emberekre és elbújt egy barlangba,sötétséget hozva az országra. Úgy próbálták előcsalogatni, hogy fából építettek egy keresztfával ellátott kaput, melyre kakasokat ültettek. Bár így nem sikerült előcsalogatni Amateraszut, a legenda szerint mégis ez lehetett az eső Torii kapu. Természetesen több legenda is elterjedt.....nekem ez adta az ihletet. A Torii kapu  a Sinto vallás szerint szent bejárat, aki belép rajta az belépett az Istenek világába. 
Így a "Napistennő kapuja" nevet adtam a szappannak.
A szép színeket karotin és aktív szén segítségével varázsoltam a szappanba. A pecsétet süthető gyurmából magam alakítottam, formáztam, csiszolgattam, míg el nem érte végleges formáját. Azért némi hasonlóságot felfedeztem a Torii kapu és a pecsétem között.
Bár a készítése közben több hibát is vétettem a tapasztalatlanságom és a figyelmetlenségem miatt, remélem a szappan minőségén sokat nem rontottam. Tuli és Emese legyen sok örömötök benne!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése