Isten hozott nálam!


Örülök, hogy meglátogattál, gyere máskor is!

2012. február 23., csütörtök

Sajt készítés házilag

Nem, egyenlőre nem kecsketejből.......az a kiskecskék egészséges fejlődését, növekedését szolgálja. Viszont a "Tejesember" hetente kétszer hoz nekünk házi tejet......úgy alakult, hogy megmaradt öt liter........gondoltam itt az ideje, hogy kipróbáljam a sajt készítését. Igaz egy nagyon egyszerű receptet választottam.....biztosra akartam menni,  mivel sem oltóanyagom, sem más egyéb hozzávalóm nem volt. Nem bántam meg finom lett......hamar elfogyott. Azt olvastam, hogy öt liter jó minőségű tehéntejből ötven-hatvan deka sajt is kijön......sajnos nekem csak negyven dekára futotta......talán a tej minősége miatt?


A recept megtekinthető a http://antalvali.com/boszorkanykonyha/sajt-keszites-hazilag.html



20 megjegyzés:

  1. Hú ez nagyon guszta,réges-régen amikor a lányaim kicsik voltak akkor csináltam utoljára!!Jó eszembe juttattad!!!Nagyon KÖSZÖNÖM!Megnéztem az oldalt is szenzációs!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva próbáld ki bátran! Garantált a siker! Antal Vali oldalán érdemes körülnézni......sok-sok ötlet és recept van.

      Törlés
  2. Én mindig csak olvasom, hogy ki készített már házi sajtot, de még sose mertem belevágni. Ez nagyon jól néz ki.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kovtama köszönöm......nekem is csak próbálkozásaim voltak........bátran belefoghatsz, nem olyan nehéz!

      Törlés
  3. Nagyon guszta!!!!:-))) Ilyet én is készitettem már....de Boglárka és én ettük meg. Barbara csak megszagolta. Ja meg szilveszterkor a sajttekercset is ilyennel töltöttem meg.
    Én amúgy olyan sajtot szeretnék csinálni, aminek a végeredménye olyan lesz, mint a trapista sajt. Olyat nem tudsz véletlenül??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Batorba ha nem rakod bele a fűszereket......csak az alaprecept........utána sózod.....két három nap elteltével az állaga olyan mint a trappista sajté. Pénteken rendeltem egy könyvet a sajtkészítésről......ha kiokosodtam írok, s talán a tuti recept is meglesz.

      Törlés
  4. Sajt és olívabogyó szeretem mindegyiket, guszta. Nem csoda, hogy hamar elfogyott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranka köszönöm szépen....én is imádom! Régebben nem ettem az olajbogyót, mivel Míra egyik kedvence, így vásároltam......rájöttem, hogy nekem is bejön!

      Törlés
  5. Nagyon titkolódzos voltál ... tegnap...Ezért? Guszta!???Hogy miket nem tudsz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vera a titkolózás nem ezért volt! Valami más.......addig csak furdalja az oldalad a kíváncsiság! Sajnálom, hogy nem jött össze a tegnapi nap......alig várom, hogy felhívhassam az Aput, hogy mi van vele! Az éjszaka kitaláltam, hogy ha még mindig rosszul érzi magát visszaviszem a Mohácsi kórházba. Talán ott másképp állnak hozzá, mint az ügyeleten!

      Törlés
  6. Nagyon finom lehet, guszta! Szerintem a 40 dkg. is jó arány!Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Tudod nálunk az egy kiló is kevés lenne.....szeretjük....és a család is népes!

      Törlés
  7. Amikor megláttam, rögtön azt hittem kecsketejcsiből van, bár nem vagyok jártas a dologban, nem tudom mikortól lehet "lenyúlni" a kiskecskéktől:-)) ilyen célra a mama tejét.

    Tehéntejből és is készítettem már ilyen egyszerű módszerrel, különböző ízesítéssel. Sajnos nagyon kevéske lesz belőle....itt is gyorsan fogyott:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marika a kiskecskék most ízlelgetik a szilárdabb étkeket......azt gondolom hamarosan fejhetem a mamit.

      Törlés
  8. Izgalmasan hangzik, köszi a linket ,lehet, hogy majd kipróbálom, mert szeretjük nagyon a sajtot :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Manka próbáld ki bátran! Nagyon egyszerű....és a siker garantált!

      Törlés
  9. Régebben sokszor készítettem sajtot, köszönöm, hogy eszembe juttattad, mindenki szereti nálunk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rózsa te hogyan készítetted? Van esetleg bevált recepted? Örömmel fogadnám.

      Törlés
  10. Hű, de megnéztem volna, de harmadszorra sem tudtam csatlakozni. Leírnád pár szóban a sajt elkészítését e-mail-ban?
    Ez vizes sajt és nekem tökéletes lenne, mert a zsíros sajtokat kerülnöm illene és teszem is nagyrészt, másik oka:imádom.
    "Kicsi" fiad nem túl boldog Németben? Jól érzem? A férjem bátyja él kint időtlen idők óta és minden alkalommal szóba kerül mikor skypon beszélget a férjemmel,hogy ha hazajönne...,de nem lehet.Az ottani keresetet ideszámolva hamis kép alakul ki.Nem szabad.Ott sem könnyebb,minden jóval drágább,de van biztos állás és a mi esetünkben már pár évvel a nyugdíj előtt nem is kétséges,hogy maradni kell, mert majd ide utalva a nyugdíj az kétségtelenül jó színvonalat biztosít, így most már ki kell bírni.De!Mit csinál itt majd Heidi, a német felesége?!
    Hosszú távon gondolkodva azért azt tudom tanácsolni, hogy ne válasszon német feleséget, ha nem érzi ott túl jól magát.De hogyan parancsol egy fiatal az érzéseinek?,és még sok buktatója van a külföldnek, nagyon körültekintőnek kell lenni.
    Bocs,ha valamit félre értettem.
    Sapkák:nagyon jók!

    VálaszTörlés
  11. Beáta el fogom küldeni a receptet. Sajnálom, hogy nem tudtad megnyitni az oldalt......sok érdekességet találsz ott. Ha beírod a keresőbe az antalvali.com linket..... beadja az oldalt......kikeresed a boszorkánykonyhát......
    egy próbát megér! Robi fiam most ment ki hétfőn......a kezdeti nehézségek elmúltak........most már jól érzi magát! Van barátnője itthon, akit nagyon szeret. És remélem kibírja a kapcsolatuk....mert ugye a távolság......

    VálaszTörlés