Isten hozott nálam!


Örülök, hogy meglátogattál, gyere máskor is!

2011. július 9., szombat

Sodrott meggyes rétes....


......amiből csak ezt a két szeletet tudtam fotózásra elmenteni. Éveken keresztül készítettem, aztán egy kissé feledésbe merült....Mivel a héten a meggy szedése és magolása volt soron, eszembe jutott a recept. Hamar kikerestem.....tovább nem is gondolkodtam....megsütöttem!

Ahogy én készítem:

Hozzávalók: 30 dkg liszt, 1 pohár tejföl, 1 egész tojás, pici só.
Tészta kenéséhez: 10 dkg liszt, 8 dkg zsír.
A lisztet, a tojást, a tejfölt pici sóval összedolgozunk, 1/2 cm vastagra kisodorjuk, - a 10 dkg lisztet kikeverjük a 8 dkg langyos zsírral - majd ezzel a masszával megkenjük a kinyújtott tésztát. Feltekerjük, mint a beiglit, majd hat egyenlő részre osztjuk. Egy éjszakára hűtőszekrénybe teszem pihenni ( el is maradhat ), majd másnap egyenként téglalap alakúra nyújtjuk, közepére tesszük a tölteléket, tejföllel meglocsoljuk és feltekerjük. Kizsírozott, lisztezett tepsibe rakjuk, tetejét olajjal és tejföllel megkenjük.A sütőt felmelegítjük 180 fokra (légkeverés), és kb 30-35 perc alatt aranysárgára sütjük. A töltelék lehet, meggyes, mákos, meggyes-mákos, túrós, almás.....és még sorolhatnám.

A meggyes töltelék:

80 dkg meggy, 6 ek cukor, 3 ek zsemlemorzsa, 3 ek darált dió, 1 kk őrölt fahéj. 
Természetesen ettől mindenki eltérhet, és készítheti a saját ízlése alapján.

Kellemes, hűsölős, vidám hétvégét kívánok mindenkinek!

11 megjegyzés:

  1. Szerinted a tejföl kihagyható, vagy helyettesíthető? Ha igen én is kipróbálhatnám. Biztos nagyon finom.

    VálaszTörlés
  2. Jól hangzik, jól néz ki, nem csodálkozok miért is csak két szeletet tudtál megmenteni fényképezésre:)

    VálaszTörlés
  3. Biztos nagyon fincsi lehet:)de Én még soha nem sütöttem süteményt mert nem is tudok:)csak nézem,hogy mások miket csinálnak.

    VálaszTörlés
  4. Nekem is van hasonló receptem, csak én a liszt és zsír helyett 10 dkg vajjal kenem meg a kinyújtott tésztát.
    Nagyon fini lehet a Te recepted is, még mostanában kipróbálom:)

    VálaszTörlés
  5. Patrícia a töltelékből egészen biztos kihagyható a tejföl, de a tésztából?....sajnos nem tudom, de utánanézek.

    Rózsa köszönöm szépen! Tényleg finom...

    Éva, ha majd annyi telet megérsz mint én.....
    Addig is olvasgasd.....én is csak akkor kezdtem sütögetni amikor a gyerekek megszülettek.....

    Éva a Te recepted is finom lehet! Majd meséld el hogy sikerült.....emlékszem nekem elsőre nem igazán sikerült!

    Kellemes, hűsölős vasárnapot kívánok Nektek!

    VálaszTörlés
  6. Erika! remélem jó telt a hétvége ebbe a hőségbe!
    Első pillanatba olvastam a rétesedet, de gondolkodtam hátha eszembe jut valami...
    Én nem tudok rétest készíteni ,de a mamám az finomat csinált...
    Aztán eszembe jutott anno még gyerekként Apunak segítettem nyújtani mert ez volt egy időbe a mániája. Kigondolta hogy kell másképp csinálni mint előző héten... Én untam, mert mással is így volt, hetekig csináltunk egy- egy valamit..
    Bizonyára a rétesed finom volt, én mindig próbálok könnyen , gyorsan elkészíthető sütit..sütni..

    Zárójelben megjegyzem mióta blogolok, nagyon sok mindent elkészítettem nem csak kézimunkát...
    Napokba kapott uborka is így járt, A recepted alapján készítettem el, mivel még sosem csináltam...Köszönök mindent!A tök is finom volt::::!

    VálaszTörlés
  7. Vera reggel korán bekerekeztünk a vásárba, de délelőtt tíz órakor már itthon is voltunk. Itt voltak a gyerekek mindannyian....tárcsalapon sütöttünk....délután ubi elrakás....lekvár főzés...ribizke szörp készítés.....soroljam még? Jutott idő egy kis pancsolásra is a medencében... összességében nagyon szép nap volt!

    VálaszTörlés
  8. Van némi lemaradásom az olvasást illetően (nem voltam gépközelben, csak a blogom volt előreprogramozva:-)))...
    Ez a rétes nálunk is feledésbe merült mostanáig..., de most eszembe juttattad...köszönöm!

    VálaszTörlés
  9. Marika! Szerencsére valamelyikünknek mindig eszébe
    jut egy-egy feledésbe merült recept!

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm szépen a receptet, van 1 régi szakácskönyvem amiben már elmosódott az, hogy mennyi tejföl kell hozzá, kerestem és megtaláltam! Gratulálok az oldalhoz, sok sikert és minden jót Neked! Üdv: Rozzy :)

    VálaszTörlés
  11. Kedves Rozzy! Örülök, hogy segíthettem.......előszeretettel olvaslak a fb-n, nagyon tetszik......gratulálok én is!

    VálaszTörlés