Isten hozott nálam!

Örülök, hogy meglátogattál, gyere máskor is!

2011. szeptember 14., szerda

Gyalogtúránk folytatása......

Kanta-vári pihenőnk után a piros jelzés mentén folytattuk utunkat egészen a Rábay-fáig. A kocsánytalan tölgyfa Rábay Gyula erdőmester nevét viseli, aki 1927-1945-ig Pécs város erdőmestere volt. A hatalmas fa odvában most darazsak tanyáznak.

Nem akartuk a haragjukat kivívni.....inkább szerényen tovább álltunk. Egy nagyon meredek ösvényen kapaszkodtunk fel egészen a műútig.

Szemünknek kedvesebb látvány volt ez a gyönyörű pillangó

Mostantól egyre meredekebben ereszkedtünk lefelé a csodaszép Melegmányi-völgybe. Hamarosan elértük a völgy bővizű forrását az Anyák-kútját.

A forrás közelében fotóztam ezt a számomra különleges növényt.
Sajnos a nevét nem tudom........Ti ismeritek?

Utunk következő állomása a Mecsek leglátványosabb mésztufalépcsős vízesése.

A triász közepén a Mecsek területét tenger borította, ekkor rakódott le a sötétszürke bitumenes mészkő. Nagyon jól karsztosodik, így a környék igen gazdag víznyelőkben, barlangokban. A karsztvíz mélyebb völgyekben tör elő. Magas mész- és szénsavtartalmú ez a víz....az idő múlásával ez az oldott mésztartalom a patakban lévő faágakra lerakódott, összefüggő tömböket alkotva,s így alakultak ki ezek a mésztufagátak.
Ez a terület a Mecsek egyik legszebb szurdoka. Öreg tölgyfák, bükkfák és különleges növények. Mi a legszárazabb időszakban jártunk itt, de azt mondják, hogy csapadékos időszak után nagyon szép.
A völgyben lefelé haladva a patakok összefolyásánál egy fapallón áthaladva jelzőtábla mutatja további utunkat. Meredek földesúton kapaszkodunk fel  az Erzsébet útig, majd újból elfelé ereszkedve jutunk el a mánfai templomhoz.

A templom a XII. században épült, hazánk egyik legrégebbi román stílusú műemléke.  Először a XIII. században , majd 1975-ben újították fel. Kellemes nyáresti koncertek, hangversenyek helyszíne. A templom előtt kétszáz éves védett ezüsthársfák állnak.

Természetesen monda ehhez is jár!

Mánfai templom 1.
"Koppány, amikor Szent István megverte seregeit, fekete lován menekült. István fehér táltos lován vette üldözőbe. Kercseligeten, Oroszlón és Mánfán dobbantva szökkent a ló, így érte utol az árulót. A király ezen a három helyen emeltetett egy-egy templomot a sorsdöntő küzdelem emlékére."

Mánfai templom 2.
"A török kiűzése után a mánfaiak új helyen kezdték építeni falujukat. Teheneiket a Meleg-mányi védett völgybe vitték legelni. A tisztásokat elvadult őserdő zárta körül, ami az elfelejtett régi templomot is benőtte. Amikor a pásztor felébredt ebéd utáni szunyókálásából, a tehenek között hiába kereste a bikát. Hirtelen harang kondult, elindult a hang irányában. A sűrű bozótban megtalálta az állatot: szarva beakadt a folyondárba, amely körbefonta a kis templom harangját is, és ahogy szabadulni akarva rázta a fejét, megszólalt a harang. A pásztor elmondta a faluban, hogy megtalálta a régi templomot. Aki csak tehette másnap azon dolgozott, hogy megtisztítsa a templomot és környékét."

Hát eddig tartott............. sok-sok látnivaló kimaradt ........  nem akartuk terhelni 82 éves édesapámat     ..........      pedig a lelkesedése, akarata, kitartása irigylésre méltó!

1. De szép kirándulásotok volt!

2. Bori szép is volt, jó is volt......... kicsit elfáradtunk......de azóta is azon járnak az agytekervényeim, hogy mikor mehetnék vissza.......hogy láthassam........amiről csak olvastam.

Szabina aranyos vagy köszönöm szépen! Benevezel Te is? Puszillak!

3. Húú, de mennék-mennék én is!! Csodaszép, feltöltődő helyeken jártatok mostanában!

4. Olyan gyönyörű helyeken kirándultok, hogy csak ámulok...:o)))!
    Köszönöm, hogy megosztod velünk :o)!

(Elkezdtem egy másik internet böngészőz használni és ez felismer engem!!!! :o))) Végre tudok megjegyzést hagyni!!! Remélem nem fog eltűnni....

5. Megint szép helyeket mutattál...Ezek a fa gyökerek fantasztikus szépek..
    Kar nyújtásra vannak ezek a szépségek. Foghatnám a mostani állapotomra hogy nem megyünk ilyen szép helyekre, de sajnos előtte sem mentünk sehova... Jól teszed hogy mentek....Igaz viszont a szabadba dolgozunk, csak a látványt sajnálom....

6. Elfelejtettem... gyönyörű képek hoztál...

7. Kedves "Tündérlátta! Örülök, hogy ellátogattál hozzám........Tényleg csodaszép helyek......és itt van egy karnyújtásnyira tőlünk......alig várom, hogy megismételhessük, tudod sok minden kimaradt..........meg kell néznem!

Timi nagyon örülök! Remélem most már nem lesz gond! Tudod itt lakom közvetlen a Mecsek lábánál.......és csak egy töredékét láttam ezeknek a kincseknek. Sokat túráznunk, hol kerékpárral, hol gyalog.......tudod ezek olyan pénztárca kímélő, de felejthetetlen, szép emlékek!....Jó, hogy itt vagy!

Vera én majd beszámolok Neked a túráinkról, ígérem legalább olyan lesz mintha személyesen jártál volna ott! Te most gyógyuljál! Aztán majd megpróbállak néha kimozdítani! Jó lesz?

8. Nagymamis! Komolyan mondom, még a bejegyzésed olvasása is igazi kikapcsolódás. Megincsak köszönet ezért.
    És minden elismerésem az édesapádé...:-))

9. Akarom mondani: Megint csak (elnézést):-))

10. Köszönöm Marika! Apu nevében is!