Isten hozott nálam!

Örülök, hogy meglátogattál, gyere máskor is!

2011. július 6., szerda

"Moccanj rá" - egészségmegőrző életmódprogram

Iskolánk az Európai Üzleti Szakközép-és Szakiskolávan közösen indult az új Magyarország Fejlesztési Terv keretén beül meghirdetett pályázaton, amelyen sikerült nyerni. A támogatás célja a magyar lakosság egészségi állapotának javítása. Gyermekek, szülők, nagyszülők, pedagógusok...egyszóval mindenki részt vehet ezeken a programokon.Múlt héten pénteken "főnökeim engedélyével elhagyhattam íróasztalomat" és én is elkísérhettem unokámat egy ilyen programra.
Beszámoló inkább csak képekben:

Az otthoni indulás percei

Mivel a párom már elment dolgozni, így egymást fotóztuk "nagy lelkesen".....

Gyülekezés az iskola udvarában, láthatósági mellények átvétele, majd az indulás....

Napraforgó mező, és a Mecsek.......csodaszép!

A célállomás:

Kedvesen fogadtak bennünket, majd a gyerekeknek a rendőr néni előadást tartott a helyes közlekedésről, történjék az gyalogosan autóval vagy kerékpárral. Megbeszélték közösen milyen a helyesen felszerelt kerékpár, hány éves kortól lehet a közúti forgalomban részt venni..........

Kérésre jelzést gravíroztak a kerékpárokba. "Forgalmi engedélyt" kaptunk!

Gyakorlatban a közlekedés, mini parkban sok-sok közlekedési táblával, jelzőlámpákkal. Bizony-bizony volt mit tanulniuk a gyerekeknek..........de a felnőtteknek is...........

A legvégére maradt a legérdekesebb! Kipróbálhattuk a különleges kerékpárokat! Volt tandem, háromkerekű, ebből kétféle volt. Az egyiknél elől volt a két kerék, a másiknál hátul. Nem is volt olyan könnyű, mint azt egyébként gondolnánk! Volt olyan bicikli is amivel úgy ugráltunk mint a kenguruk! Csúcs szuper!

Sikerült kellően kifárasztani a gyerekeket! És még a visszaút.....sok gólyával........

Míra kidőlt mint a lisztes zsák............hosszú délutáni alvás..........majd telefon anyunak...apunak........mesélés..........mesélés.............

1. Jó kis túra volt... gyerekek tanultak egy kicsit..
    Ilyenkor mindig sajnálom hogy nem tudok bicajozni...

2. nekünk általánosban még volt kressz óránk. ma már ez nem nagyon 'divat' - bizony egynémely kerékpároson meg is látszik, hogy csak tekerni tudja, de gőze nincs, hogy közlekedeni hogy kéne. pedig nem csak az autósokon múlik a balesetek többsége... milyen jó, hogy te ilyen fitt és aktív nagymama vagy:)

3. Igen Vera a kellemest a hasznossal....
    Sajnálhatod is, hogy nem tudsz kerékpározni. Nem is tudod mi mindenből maradsz ki!
    Szép estét Nektek!

"Újságíró a Világvégén" én nagy kerékpáros vagyok, igyekszem betartani a szabályokat. Az unokámat is próbálom ilyen irányba terelgetni. Valóban igazad van, sok a szabálytalan kerékpáros, és ezért is jó, hogy vannak ilyen rendezvények. A dicséretet bezsebeltem! Köszönöm!

4. Hasznos és szép túra volt, minél több ilyen kirándulást.

5. Köszönjük Rózsa! Szeretünk kirándulni, túrázni...
    és úgy látom az unokát is "megfertőztük"!

6. azok a 3kereküek milyen jók:)lehet veszek én is ha elköltöztem innen!

7. Éva nekünk is tetszett! Jó tudni... ha esetleg Neked lesz.....még bérbe is adhatnád! Jó buli lenne!

8. Sajnos nekem nem akad útitársam, senkit se tudok rávenni a családból... pedig itt mindenki tud kerékpározni. (Jó móka volt a lányaimat tanítani anno:-))
    Lánykoromban a barátnőmmel mi is rengeteget tekertünk,a szomszéd falvakba is elmerészkedtünk...hozzáteszem jóval kisebb forgalom mellett, akkor még a kerékpárút ismeretlen fogalom volt...
    Bizony én is aggódtam, mikor a lányaim először forgalomban tekertek, mert nem volt rutinjuk.

Persze én elkerekeznék csendes utakon is velük, sőt, csak ott, ha jönnének velem...
    Addig néhány egyéni bringás programot leszámítva, marad a szobakerékpár:-) de az nem ugyanaz az élvezet:-))

9. Szívesen kerékpározok én is, csak egyedül ez kissé unalmas! De gyerekekkel kész élmény!
    Szuper lehetett, jó kis ötlet!!

10. Igazad van Marika szobakerékpárral nem olyan! De talán a lányaid is ráéreznek majd a kerékpározás szépségére.
    Kellemes szép hétvégét!

Kismazsi mi felnőttek - és talán írhatom a gyerekek nevében is - nagyon jól éreztük magunkat. De mi már voltunk nagyobb túrákon is. Például a Fertő-tó körbe bicajozása baráti társasággal.....szuper jó volt!