Isten hozott nálam!


Örülök, hogy meglátogattál, gyere máskor is!

2014. március 20., csütörtök

Tigrisbalzsam

Izomfájdalomra, húzódásra , reumatikus panaszok enyhítésére.



A receptet a  Lukrécia kencéi oldalon találtam....ide is bemásolom:

A Tigris balzsam egy olyan kenőcs, melyet izomfájdalomra és húzódásra készítettek. Hatására forróságérzet keletkezik az izomban, amelytől lazulni fog és a fájdalom is alábbhagy. Összetevői segítik a gyorsabb gyógyulást is. A receptje több száz éve Burmában született, a hagyomány szerint a kínai császár hátfájdalmára. Aztán apáról fiaira szállt a recept, akik hatalmas vállalatot csináltak belőle. Mivel az eredeti receptben vazelin van, biztosra megyünk, ha magunk készítjük el, és így minden összetevő eredetével tisztában lehetünk. Sokféle recept kering a neten, nekem ez tetszett meg a legjobban, de nyugodtan változtassunk az illóolajok arányán ízlésünk szerint.
Hozzávalók
  • 60 ml extra szűz olíva olaj
  • 15 g méhviasz
  • 20 csepp borsmenta olaj
  • 10 csepp eukaliptusz olaj
  • 10 csepp kámfor olaj
  • 5 csepp szegfűszeg olaj
  • 5 csepp fahéj olaj
  • 5 csepp kajeput olaj
  • 1 kávéskanál chili por (nem kötelező de szebb lesz a színe és a hatása is jobb)
Elkészítés

Melegítsük fel az olíva olajat gőz fölött, és adjuk hozzá a méhviaszt. Kevergessük amíg teljesen fel nem olvad, majd adjuk hozzá a chilit is. Vegyük le a gőzről, kicsit hagyjuk hűlni, majd öntsük bele az illóolajokat. Jól keverjük el, majd tegyük zárható üvegbe. Az erősségét szabályozhatjuk több-kevesebb illóolajjal, mivel a Tigris Balzsam is többféle erősségben kapható. 

Annyiban tértem el a recepttől, hogy a chili port előtte olívaolajban érleltem, majd leszűrve a fentiek alapján készítettem el. Mindketten használjuk.....a párom a térdére én a vállamra......és képzeljétek működik.....kicsit furcsa volt az elején, mert sokáig és erősen melegítette a vállizmaimat, de másnapra.....na jó nem mondom, hogy kutya bajom sem volt.......de az egészen biztos, hogy a fájdalmak enyhültek, s ezzel a jó közérzetem is visszatért.

8 megjegyzés:

  1. Egy kis érdeklődés, kutatás a leírások között és jöhet a boszorkányság a fazék felett !! Lám, olyan ügyesen csinálod, hogy lassan egy üzemet is indíthatsz!! Nagyon ügyes vagy :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ilona nagy odafigyeléssel, örömmel és szeretettel készítem a kencéket..... folyamatosan tanulok, fejlesztem az egyenlőre még kevéske tudásomat, de annyira jó! Szinte szárnyalok amikor pozitív visszajelzés jön....szerencsére egyre több ilyen van.

      Törlés
  2. De sokszor tudnám használni! Nagyon ügyes vagy hogy így kitanultad már ezt is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva köszönöm....ha gondolod szívesen küldök a következő adag elkészítése után.....küldj címet email-ban

      Törlés
  3. Nagyon jól hangzik a recept! :o) Mostanában én is többször használtam kenőcsöt a húzódásokra...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy gondolom egyre többen vagyunk akik inkább a természetes gyógymódok, tiszta, alumínium származékoktól mentes termékekhez ragaszkodunk.
      Szép napsütéses tavaszi hetet kívánok!

      Törlés
  4. Jól néz ki. és biztosan hatásos! A chili látszik, hogy szépre színezi. Tényleg már egész gyógyító válik belőled!

    VálaszTörlés