Isten hozott nálam!


Örülök, hogy meglátogattál, gyere máskor is!

2013. december 18., szerda

Körömvirág krém

Ebből a tartalmas krémből most karácsonyi ajándék lesz........de első alkalommal egy kedves munkatársam számára készült........sajnos a betegsége miatt olyan kezelésben részesül ami  a kezét szárazzá és repedezetté tette.  Képzeljétek használ........én annyira boldog vagyok, hogy segíthettem!


A kém leírása a neten több helyen is megtalálható.......ezért nem is tudom kire hivatkozzak.....senkit sem szeretnék megbántani....egy biztos.....én még nem vagyok annyira profi, hogy saját recepttel álljak elő!
Első körben....még a nyáron saját körömvirágaimból macerátumot készítettem és most ez lett a krém egyik fő összetevője.
Akkor jöjjenek az összetevők:

150 gr körömvirág macerátum
  30gr shea vaj
  30 gr kakaóvaj
  10 gr méhviasz
  60 gr desztillált vízből készített körömvirág főzet
  néhány csepp E vitamin

A méhviaszt és a körömvirág macerátumot gőzfürdőn összeolvasztom, majd leveszem a tűzről és hozzáteszem a shea vajat és a kakaóvajat. Addig kevergetem míg teljesen elolvad. Közben a körömvirág főzetet hasonló hőmérsékletre melegítem, s folyamatos keverés mellett cseppenként adagolom az olajos  fázishoz. Mikor már krémessé válik hozzáadom az E vitamint. Aki szeretné tehet hozzá néhány csepp illóolajat is. Én most kihagytam.......szerintem így is kellemes illata van.
A körömvirág jótékony hatásáról, krém készítéséről több helyen is olvashattok, én Mágit emelném ki....nagyon részletesen leír mindent......érdemes ellátogatni hozzá!
Ebből a kencéből küldtem egy nagyon kedves blogbarátnőnek is....úgy tűnik a krém náluk is megtette jótékony hatását! :)
Most pedig mutatnék egy gyönyörű ajándékot, mellyel igazi meglepetést és örömet szereztek! Köszönöm szépen!


10 megjegyzés:

  1. Erika! Nézem ennek a csodakrémnek az alapanyagait, ez bizony már jócskán továbbfejlesztett változata Anyukám disznózsíros verziójának. És, ha belegondolok, hogy mezei egyszerűségével az is hatásos, akkor ez, ezekkel a jótékony összetevőkkel még hatékonyabb lehet.
    Nem is tudom milyen az a macerátum, (majd "megguglizom"
    :-) és el is teszem magamnak a receptedet, egy hasznos ötlet a jövőre nézve. Köszönöm!
    Anyukám a kertből szedett körömvirágból készíti.Egy hátránya van, bizony hűtőben is elég könnyen megavasodik a zsír miatt.

    Nagyon szép ajándékokat kaptál, nagyon Hozzád valót:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marika a körömvirágos szappannál leírtam a macerátum készítést, most ide csatolom: A leszedett virágszirmokat egy éjszakát hagytam szikkadni, majd befőttes üvegbe került, s felöntöttem extra szűz olívaolajjal. A többit rábíztam a meleg nyári napsugár jótékony hatására. Az első napokban az üveg tetején keletkezett párát folyamatosan letöröltem, nehogy visszacsepegjen a nedvesség az olajba. Három-négy hét alatt a macerátum elkészült, melyet sűrű szövésű szitán egy tölcsér segítségével üvegekbe töltöttem. Ezzel el is készült a macerátum....a körömvirág gyógyító ereje már az olajban csücsül...csak felhasználásra vár. Idén sok szép körömvirágom volt...jutott bőven a macerátumba....és sokat szárítottam. Az ajándékoknak őszintén örültem.

      Törlés
  2. Nagyon jól néz ki a krém és biztos vagyok benne, hogy csodás is!

    VálaszTörlés
  3. Timi....valóban az! Remélem most már megszoktátok az új helyen.....hamarosan jelentkezem!

    VálaszTörlés
  4. Felkeltette az érdeklődésemet a körömvirág krém, sajnos nekem is gondjaim vannak a kezeimmel, talán jövőre megpróbálom elkészíteni.
    Az ajándék igazán nagyon szép.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rózsa....én annyira szívesen küldenék ebből a krémből, s ha beválik segítek az elkészítésében. tudsz címet küldeni priviben?

      Törlés
  5. Csodálatos; Erika boszorkánykonyhája :) Nagy örömedleled benne és örömet is szerzel vele, Csak így tovább

    VálaszTörlés
  6. Jutka....már csak a bibircsók és a vasköröm hiányzik. Egyébként valóban örömömet lelem benne.....és jó érzés segíteni...legyen az a családom vagy ismerősöm.

    VálaszTörlés
  7. „Sok régi emlék, sok régi dal,
    Köztük most újból kisgyermek vagy.
    Ez az ünnep legyen úgy szebb, ahogy álmodban látsz,
    Egy új világ, hol teljesül, mit vársz.
    Egy éjjel, tele fénnyel, mikor szikrázik a hó,
    Egy új nap, melyre bármi írható.”
    (Balázs Ádám)

    Békés, boldog karácsonyt kivánok!:-)

    Batorba alias Csilla (és Peti, Barbara, Boglárka és Bíborka ) :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csilla köszönjük szépen....igazán kedves vagy!

      Törlés