Isten hozott nálam!


Örülök, hogy meglátogattál, gyere máskor is!

2013. november 3., vasárnap

Elmaradás

Hosszú idő kimaradt.....pedig készültek apróságok, történtek események, a kertemben nem csak a vakond dolgozott, szabadidőnkben pedig kerékpáros kirándulások színesítették a napjainkat. Arra gondoltam, hogy lassan pótolnám az elmaradásokat.
Még a nyár elején, a  juniálison egy mini kiállításon mutathattuk meg milyen szép és hasznos tárgyakat készítünk mi.....a Kézműves klub tagjai.



Helyet kaptak a szappankáim is.......egy rövid ismertetővel, mely a szappankészítés múltjába és jelenébe kalauzolta el a látogatókat. Megmutathattam a nagymamám által készített mosószappanokat, melyek az ő  padlásáról kerültek elő feketén és kormosan. Otthon megtisztítottam....s mit látok......higgyétek el nem én voltam.


azóta is ott motoszkál a fejemben, hogy a nagyi így üzent nekem.

A legnagyobb felületet a nemeztárgyaink, használati eszközeink kapták



És a kis csapat, akik mindezeket készítették:


Gyula egyszerű, szép formájú használati eszközeit sokan megcsodálták.


 Manapság is sok kedvelője van az "agyag gyúrásnak".......Erika is közéjük tartozik.


Mónika kalocsai hímzéssel díszített ruhája és tornacipője


A nemezelés, az agyagozás mellett a csuhéfonással készített használati tárgyak is nagy népszerűségnek örvendenek. Erika meglátta a csuhéban rejlő természetességet és szépséget....munkái önmagukért beszélnek.


Márti a vezetőnk csodálatos keretbe foglalta az egész kiállítást, s a hagyománytól eltérően a megnyitón a dédmamájához írt levélben fogalmazta meg, mutatta be a kiállítást, a régmúlt kézműves eszközeit, tárgyait, melyekre már a Dédike is rácsodálkozna, hiszen a tudás melyet egyik nemzedékről a másikra szállt teljesen más, új formában, új köntösben él tovább.




12 megjegyzés:

  1. Szép összefoglaló, tartalmas, szép munkák. Én személyesen nagyra értékelem ezeket a műveket és készítőit, köszönöm a szép bemutatót.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rózsa köszönöm.....más ismerlek annyira, hogy nagyra értékeled az ilyen munkákat. Szeretlek is érte nagyon!

      Törlés
  2. Nagyon szép képek, remek munkák, látom zajlott az élet Nálatok, Felétek.
    A mosolygós szappankára én is azt hittem Te voltál:-)
    Tényleg fantasztikus.
    De nekem is van egy jókora ilyenem még nagymamámtól. Meg is nézem mosolyog-e ? :-) Szép estét!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Marika zajlott rendesen.....csak a blogbejegyzésekre nem maradt idő....energia. A nagyi szappanja....én is meglepődtem....olyan "szmájli" gyanús.....de nem én voltam...lehet, hogy véletlen...lehet, hogy üzenet......mindenesetre nekem nagy kincs!
      Most viszik el a gépemet......kis időre megint kimaradok......elnézést. Amint tudok jelentkezem!

      Törlés
  3. Nagyon szép kiállítás, igényes munkákkal és leírással!
    Köszönjük :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ilona köszönjük.......van még mit fejlődnünk, de igyekszünk.

      Törlés
  4. Miután jómagam is szeretek sok mindent kézzel készíteni ( a gyúrt tésztától a terítőig), így igazán nagyra tudom értékelni minden sajátkezűleg készített tárgyat. Épp tegnap főztünk szappant, majd hazamentem és varrtam tovább a karácsonyfára a csúcsdíszt. (Ha kész lesz kap egy bejegyzést a blogon). Úgyhogy gratulálok-csuda ügyesek vagytok!!!! Büszkék lehettek magatokra! A szappanjaid gyönyörűek!!!! Hogy csinálod, hogy olyan világosak? Nekünk az összes kecsketejes szappan (igaz valódi házi kecsketejből készül és nem tejporból) az érés során egyre barnábbak lesznek...Jó kis csapat vagytok - még sok sok csodás dolgot tudtok együtt csinálni, és ez olyan jó!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fróni drága örülök, hogy megint itt vagy......azt is tudom mennyire értékeled az ilyen munkákat. A szappanozásra visszatérünk....most csak arra van időm, hogy gyorsan válaszoljak, mert viszik a gépemet....ráfér egy kis nagyjavítás!

      Törlés
  5. Nagyon szép képek, sok csodálatos munka, meg készítői!Gratulálok mindenkinek!

    VálaszTörlés
  6. Biztos nagyszerű feltöltődés volt, jó látni a képeket köszi, hogy megosztottad velünk.

    VálaszTörlés