Isten hozott nálam!


Örülök, hogy meglátogattál, gyere máskor is!

2011. május 21., szombat

Mézes bodzavirág szörp......






......mely a családom nagy kedvence, de a mennyiség sosem tűnik elegendőnek. A kertünk végében szép, egészséges virágokat találtam, a mézet pedig Molikától kaptam.
 Ahogy én készítem:
2 liter vizet felforralok, majd amikor langyosra hűlt elkeverek benne fél kg mézet, beleteszek 20 tenyérnyi bodzavirágot, 2 db felkarikázott citromot és megbolondítom pár levél mentával. Hűvös helyen két napig érlelem, közben többször felkeverem. Majd leszűröm, üvegekbe töltöm. Hideg szódavízzel, vagy vízzel, citromkarikával és jégkockával isteni finom! 
Már érlelődik a télire való is, melyet TücsökBogár leírása alapján készítettem el. Alig várom, hogy megkóstolhassam!


Tegnap délután egy gólyamadár



és egy gyönyörűséges szitakötő volt kertünk vendége.



10 megjegyzés:

  1. Nagyon jó recept! Sajnos a környékünkön csak olyan helyen van bodzavirág, ahol rengeteg autó jár.
    De ha sikerül jobb környékről szednem, akkor mindenképp kipróbálom ezt a receptet.

    VálaszTörlés
  2. Biztos ez a recept is nagyon finom...Én is tegnap csináltam. A téliesített változatával nem is próbálkozom, mert úgy is megisszák rögtön..:o)))Szép a kép!

    VálaszTörlés
  3. Múlt héten ipari mennyiségű szörpöt készítettem:) Én úgy szoktam, hogy 2 napi áztatás után édesítem, teszek hozzá citromsavat, összeforralom, és így töltöm üvegbe! Szépek a képek is:)))

    VálaszTörlés
  4. Én is épp ma fogom készre elkészíteni.Már csak forralni kell,s üvegekbe töltve dunsztolni.
    Mézzel még nem próbáltam, de nagyon jó ötlet.
    Szépségesen kedvesek a képeid.
    Legyen szép hétvégéd!

    VálaszTörlés
  5. Ki fogom próbálni, mert ígéretesen hangzik. Még sosem tettünk bele mézet, pedig biztosan feldobja!

    VálaszTörlés
  6. Csodaszépek a képek! A mézes szörp pedig bizonyára nagyon finom! Remélem a karamelles is ízleni fog! :)

    VálaszTörlés
  7. Patrícia remélem sikerül olyan helyet találnod, ahol bátran leszedheted a bodza virágát!

    Illéskrisz nálunk is nagy sláger, azért szoktam elmenteni valamennyit télire is.

    Csillagos a mai adagot én is úgy készítem ahogy Te.

    Éva most van a szezonja a bodzának, ha gondolod mézzel is kipróbálhatod. Igaz ez azonnali fogyasztásra van. Nem érdemes forralni, mert a méz elveszíti jótékony hatását.

    Zafon remélem Nektek is bejön. Sok sikert hozzá!

    Tücsök Bogár Már most mondhatom, hogy nagyon jó! Muszáj volt megkóstolnom...és nagyon ízlik! Köszönöm szépen, hogy megosztottad velünk a receptet!
    Mindannyiótoknak kellemes délutánt és szép estét kívánok! Erika

    VálaszTörlés
  8. Imádom a bodza szörpöt. Nagyon szép az üvegekben. Köszi a receptet.

    VálaszTörlés
  9. Gólya?! Nálam is leszállhatna egy. Mikor Afrikában voltunk meglepődve néztem szájtátva hova is mennek ősszel, én akkor láttam gólyát közelről.Se azelőtt, se azóta.

    VálaszTörlés
  10. Aranka nemcsak szép, hanem finom is! Ha van rá lehetőséged készítsd el Te is!

    Beáta! Nekünk itt falun a madarak és az állatok látványa mindennapos. Csodálatos élmény volt, hogy a gólya, ha csak kis időre is, de megpihent nálunk! Megcsodálhattuk kecses szépségét.....

    VálaszTörlés